Open Access Editorial R&D pour des véhicules et moteurs plus propres et économes Christian Angelberger et Claude Delarue Publié en ligne : 5 décembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011156 RésuméPDF (54.82 KB)
Open Access Modelling of a Spark Ignition Engine for Power-Heat Production Optimization D. Descieux et M. Feidt Publié en ligne : 22 septembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011135 RésuméPDF (614.3 KB)Références
Open Access Analytical Solutions and Optimization of the Exo-Irreversible Schmidt Cycle with Imperfect Regeneration for the 3 Classical Types of Stirling Engine P. Rochelle et L. Grosu Publié en ligne : 25 novembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011127 RésuméPDF (1.366 MB)Références
Open Access Optical Engines as Representative Tools in the Development of New Combustion Engine Concepts J. Kashdan et B. Thirouard Publié en ligne : 18 novembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011134 RésuméPDF (2.581 MB)Références
Open Access Effect of Diffuser and Volute on Turbocharger Centrifugal Compressor Stability and Performance: Experimental Study H. Mohtar, P. Chesse, D. Chalet, J.-F. Hetet et A. Yammine Publié en ligne : 18 novembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011139 RésuméPDF (2.646 MB)Références
Open Access Impact of the Heat Transfer on the Performance Calculations of Automotive Turbocharger Compressor P. Chesse, D. Chalet et X. Tauzia Publié en ligne : 8 septembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011129 RésuméPDF (3.286 MB)Références
Open Access Spray Atomization Models in Engine Applications, from Correlations to Direct Numerical Simulations F. Dos Santos et L. Le Moyne Publié en ligne : 22 septembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011116 RésuméPDF (1.577 MB)Références
Open Access A Physics and Tabulated Chemistry Based Compression Ignition Combustion Model: from Chemistry Limited to Mixing Limited Combustion Modes N. Bordet, C. Caillol, P. Higelin et V. Talon Publié en ligne : 11 novembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011138 RésuméPDF (1.011 MB)Références
Open Access Diesel Lean NOx-Trap Thermal Aging and Performance Evolution Characterization S. Benramdhane, C.-N. Millet, E. Jeudy, J. Lavy, V. Blasin-Aubé et M. Daturi Publié en ligne : 11 novembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011151 RésuméPDF (783.4 KB)Références
Open Access Use of Ethanol/Diesel Blend and Advanced Calibration Methods to Satisfy Euro 5 Emission Standards without DPF S. Magand, L. Pidol, F. Chaudoye, D. Sinoquet, F. Wahl, M. Castagné et B. Lecointe Publié en ligne : 25 novembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011136 RésuméPDF (2.008 MB)Références
Open Access Global Methodology to Integrate Innovative Models for Electric Motors in Complete Vehicle Simulators A. Abdelli et F. Le Berr Publié en ligne : 18 novembre 2011 DOI: https://doi.org/10.2516/ogst/2011143 RésuméPDF (2.290 MB)Références