Dossier: R&D for Cleaner and Fuel Efficient Engines and Vehicles
Open Access
Numéro
Oil Gas Sci. Technol. – Rev. IFP Energies nouvelles
Volume 66, Numéro 5, September-October 2011
Dossier: R&D for Cleaner and Fuel Efficient Engines and Vehicles
Page(s) 747 - 758
DOI https://doi.org/10.2516/ogst/2011127
Publié en ligne 25 novembre 2011
  • Durmayaz A. et al. (2004) Optimization of thermal systems based on finite-time thermodynamics and thermoeconomics, Progr. Energ. Combust. Sci. 30, 175-217. [Google Scholar]
  • Feidt M. et al. (2002) Optimal allocation of Heat Exchanger inventory associated with fixed power output or fixed heat transfer rate input, Int. J. Appl. Thermo. 5, 1, 25-36. [Google Scholar]
  • Urieli I., Berchowitz D.M. (1984) Stirling cycle engine analysis, Adam Hilger, Bristol, UK. [Google Scholar]
  • Meijer R.J. (1960) The Philips Stirling thermal engine, PhD Thesis, Delft Technical University. [Google Scholar]
  • Finkelstein T. (1961) Generalized thermodynamic analysis of Stirling engines (paper 118B) and Optimization of phase angle and volume ratios in Stirling engines (paper 118C), SAE Annual Winter Meeting, Detroit, USA. [Google Scholar]
  • Walker G. (1973) Stirling-cycle machines, Oxford University Press, Oxford, UK. [Google Scholar]
  • Rochelle P., Andrzjewski J. (1974) Optimisation des cycles a rendement maximal, Revue de l’Institut Français du Pétrole 29, 731-749. [Google Scholar]
  • Dwight H.B. (1971) Tables of integrals and other mathematical data, 4th edition, MacMillan Company, New York, USA. [Google Scholar]
  • Senft J.R. (1998) Theoretical limits on the performance of Stirling engines, Int. J. Energy Res. 22, 991-1000. [Google Scholar]
  • Senft J.R. (2002) Optimum Stirling engine geometry, Int. J. Energy Res. 26, 1087-1101. [Google Scholar]
  • Petrescu S., Costea M. et al. (2002) Application of the Direct Method to irreversible Stirling cycles with finite speed, Int. J. Energy Res. 26, 589-609. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Grosu L., Rochelle P., Martaj N. (2008) Thermodynamique a echelle finie : optimisation du cycle moteur de Stirling pour l’ingenieur, COFRET’08, June 2008, Nantes, France. [Google Scholar]
  • Martaj N., Grosu L., Rochelle P. (2007) Thermodynamic study of a low temperature difference Stirling engine at steady state operation, Int. J. Thermo. 10, 4, 165-176. [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.