Dossier: New Trends on Engine Control, Simulation and Modelling
Open Access
Numéro
Oil & Gas Science and Technology - Rev. IFP
Volume 62, Numéro 4, July-August 2007
Dossier: New Trends on Engine Control, Simulation and Modelling
Page(s) 501 - 512
DOI https://doi.org/10.2516/ogst:2007043
Publié en ligne 6 décembre 2007
  • M. Morari and E. Zafiriou (1989) Robust Process Control. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. [Google Scholar]
  • M.Fliess, J.Lévine, P. Martin, and P. Rouchon (1995) Flatness and defect of nonlinear systems: Introductory theory and examples. Int. J. Control, 61, 1327-1361. [Google Scholar]
  • D. Schwarzmann, R. Nitsche, J. Lunze, and A. Schanz (2006) Pressure control of a two-stage turbocharged diesel engine using a novel nonlinear imc approach. In Proceedings of the Conference on Control Applications, 2006. [Google Scholar]
  • H.K. Khalil (2000) Nonlinear Systems. Prentice-Hall, New Jersey, 3rd edition. [Google Scholar]
  • W. Respondek (1990) Nonlinear Controllability and Optimal Control. Marcel Dekker Inc., New York. 133-176. [Google Scholar]
  • C.G. Economou andM.Morari (1986) Internal Model Control. 5. Extension to Nonlinear Systems. Ind. Eng. Chem. Proc. D. D., 25, 403-411. [Google Scholar]
  • D. Schwarzmann, J. Lunze, and R. Nitsche (2006) A flatnessbased approach to internal model control of linear systems. American Control Conference 2006. [Google Scholar]
  • M.I.Nieuwstadtand R.M. Murray (1998) Real-time trajectory generation for differentially flat systems. Int. J. Robust Nonlin., 8, 995-1020. [CrossRef] [Google Scholar]
  • M. Jung (2003) Mean-Value Modelling and Robust Control of the Airpath of a Turbocharged Diesel Engine. PhD thesis, University of Cambridge. [Google Scholar]
  • D. Schwarzmann, R. Nitsche, and J. Lunze (2006) Modelling of the airsystem of a two-stage turbocharged diesel engine. In MATHMOD. [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.