- German, J.M. (2003) Hybrid powered vehicles, Society of Automotive Engineers. [Google Scholar]
- Sciarretta, A., Guzzella, L. and Back, M. (2004) A Real-Time Optimal Control Strategy for Parallel Hybrid Vehicles with on-board Estimation of the Control Parameters. Proceedings of IFAC Symposium on Advances in Automotive Control AAC04, pp. 502-507. [Google Scholar]
- Scordia, J. (2004) Approche systématique de l'optimisation du dimensionnement et de l'élaboration de lois de gestion d'énergie de véhicules hybrides. Thèse, Université Henri Poincare, Nancy 1, France. [Google Scholar]
- Wu, B., Lin, C.-C., Filipi, Z., Peng, H. and Assanis, D. (2002) Optimization of Power Management Strategies for a Hydraulic Hybrid Medium Truck. Proceeding of the 2002 Advanced Vehicle Control Conference, Hiroshima, Japan. [Google Scholar]
- Delprat, S. (2002) Évaluation de stratégies de commande pour véhicules hybrides parallèles. Thèse, Université de Valenciennes et du Hainaut-Cambresis, France. [Google Scholar]
- Tilagone, R. and Venturi, S. (2004) Development of Natural Gas Demonstrator Based on an Urban Vehicle with a Down-sized Turbocharged Engine. Oil Gas Sci. Technol., 59, 6, 581-591. [CrossRef] [EDP Sciences] [Google Scholar]
- Guzzella, L. and Sciarretta, A. (2005) Vehicle Propulsion Systems, Springer. [Google Scholar]
- Bryson, E. and Ho, Y.C. (1975) Applied Optimal Control, Hemisphere Publishing Corp. [Google Scholar]
- Hartl, R.F.,Sethi, S.P. and Vickson, R.G. (1995) A Survey of the Maximum Principles for Optimal Control Problems with State Constraints. SIAM Rev., 37, 181-218. [CrossRef] [MathSciNet] [Google Scholar]
- Pontryagin, L.S., Boltyanskii, V.G., Gamkrelidze, R.V. and Mishchenko, E.F. (1974) Théorie mathématique des processus optimaux, Editions Mir, Moscou. [Google Scholar]
- Evans, L.C., An Introduction To Mathematical Optimal Control Theory. [Google Scholar]
- Guilbaud, T. (2002) Méthodes numériques pour la commande optimale. Thèse, Université de Paris VI. [Google Scholar]
- André, M. (2004) The ARTEMIS European driving cycles for measuring car pollutant emissions. Sci. Total Environ., 334-335, 73-84. [CrossRef] [PubMed] [Google Scholar]
Numéro |
Oil & Gas Science and Technology - Rev. IFP
Volume 62, Numéro 4, July-August 2007
Dossier: New Trends on Engine Control, Simulation and Modelling
|
|
---|---|---|
Page(s) | 623 - 634 | |
DOI | https://doi.org/10.2516/ogst:2007056 | |
Publié en ligne | 6 décembre 2007 |
Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.
Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.
Le chargement des statistiques peut être long.