IFP Energies nouvelles International Conference: E-COSM'09 - IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling
Open Access
Numéro
Oil Gas Sci. Technol. – Rev. IFP Energies nouvelles
Volume 66, Numéro 4, July-August 2011
IFP Energies nouvelles International Conference: E-COSM'09 - IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling
Page(s) 563 - 571
DOI https://doi.org/10.2516/ogst/2011103
Publié en ligne 1 septembre 2011
  • Grondin O., Moulin P., Chauvin J. (2009) Control of a turbocharged engine fitted with high pressure and low pressure exhaust gas recirculation systems, in Proc. of the Control and Decision Conf., 2009. [Google Scholar]
  • Shutty J. (2009) Control strategy optimization for hybrid egr engines, in Proc. of the SAE conference, number 2009-01-1451. [Google Scholar]
  • Moulin P., Chauvin J., Youssef B. (2008) Modelling and control of the air system of a turbocharged gasoline engine, in Proc. of the IFAC World Conference, 2008. [Google Scholar]
  • Youssef B., Moulin P., Grondin O. (2007) Model based control of turbochargers: Application to a Diesel HCCI engine, in Proc. of the Conf. on Control Application, 2007. [Google Scholar]
  • Moraal P., Kolmanovsky I. (1999) Turbocharger modeling for automotive control applications, in Proc. of the SAE Conference, number 1999-01-0908. [Google Scholar]
  • Sorenson S., Hendricks E., Magnusson S., Bertelsen A. (2005) Compact and accurate turbocharger modelling for engine control. in Proc. of the SAE Conference, 2005. [Google Scholar]
  • Eriksson L. (2006) Modelling and control of turbocharger si and di engines, in Proceedings of ECOSM conference, 2006. [Google Scholar]
  • Jensen J., Kristensen A., Sorensen S., Houbak N., Hendricks E. (1991) Mean value modeling of a small turbocharged Diesel engine, in Proc. of the SAE Conference, number 910070. [Google Scholar]
  • Heywood J. (1988) Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw-Hill, Inc. [Google Scholar]
  • Khalil H. (1992) Nonlinear Systems, Prentice-Hall, Inc. [Google Scholar]
  • Kokotović P., O’Reilly O., Khalil H. (1999) Singular Perturbation Methods in Control: Analysis and Design, Soc. for Industrial & Applied Math, 1999. [Google Scholar]
  • Moulin P., Grondin O., Chauvin J. (2010) Impact of egr on turbocharger control on a diesel engine with two egr loops, in Proc. of the IFAC Advance on Automotive Control, 2010. [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.