IFP International Conference – Advances in Hybrid Powertrains
Open Access
Numéro
Oil Gas Sci. Technol. – Rev. IFP
Volume 65, Numéro 1, January-February 2010
IFP International Conference – Advances in Hybrid Powertrains
Page(s) 91 - 102
DOI https://doi.org/10.2516/ogst/2009020
Publié en ligne 25 septembre 2009
  • Guzzella L., Sciarretta A. (2007) Vehicle propulsion systems: Introduction to modeling and optimization, Springer, Berlin, 2nd ed. [Google Scholar]
  • Back M., Terwen S., Krebs V. (2004) Predictive powertrain control for hybrid electrical vehicles, in IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, Salerno, Italy, April 2004, pp. 451-457. [Google Scholar]
  • Pu J.Yin C. (2007) Optimal control of fuel economy in parallel hybrid electric vehicles, J. Automobile Eng. 221, 1097-1106. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Bellman R.E. (1957) Dynamic programming, Princeton University Press, Princeton, NJ. [Google Scholar]
  • Bertsekas D.P. (2005) Dynamic programming and optimal control, Athena Scientific, Belmont, MA, 3rd ed. [Google Scholar]
  • Luus R.Rosen O. (1991) Application of dynamic programming to final state constrained optimal control problems, Ind. Eng. Chem. Res. 30, 7, 1525-1530. [NASA ADS] [CrossRef] [EDP Sciences] [MathSciNet] [PubMed] [Google Scholar]
  • Luus R. (2000) Iterative dynamic programming, Vol. 110 of Monographs and surveys in pure and applied mathematics, Chapman & Hall/CRC, Boca Raton, FL. [Google Scholar]
  • Schaefer M.B. (1954) Some aspects of the dynamics of populations important to the management of the commercial marine fisheries, B. Math. Biol. 53, 253-279. [Google Scholar]
  • Sundström O., Guzzella L., Soltic P. (2008) Optimal hybridization in two parallel hybrid electric vehicles using dynamic programming, in 17th IFAC World Congress, Seoul, Korea, July 2008, pp. 4642-4647. [Google Scholar]
  • Guzzella L., Onder C.H. (2004) Modeling and control of internal combustion engine systems, Springer, Berlin. [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.