IFP Energies nouvelles International Conference: RHEVE 2011: International Conference on Hybrid and Electric Vehicles
Open Access
Numéro
Oil Gas Sci. Technol. – Rev. IFP Energies nouvelles
Volume 68, Numéro 1, January-February 2013
IFP Energies nouvelles International Conference: RHEVE 2011: International Conference on Hybrid and Electric Vehicles
Page(s) 95 - 108
DOI https://doi.org/10.2516/ogst/2012013
Publié en ligne 28 mars 2013
  • Pacejka H., Baker E. (1991) The magic formula tyre model, 1st International Coll. Tyre Models Vehicle System Analysis. [Google Scholar]
  • Denny M. (2005) The Dynamics of Antilock Brake Systems, Eur. J. Phys. 26, 1007-1016. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Savaresi S.M., Tanelli M. (2010) Active Braking Control Systems Design for Vehicles, Springer. [Google Scholar]
  • Hori Y., Toyoda Y., Tsuruoka Y. (2009) A Novel Traction Control without Chassis Velocity for Electric Vehicles, EVS24, International Electric Vehicle Symposium, Stavenger, Norvège. [Google Scholar]
  • Ono E., Asano K., Sugai M., Ito S., Yamamoto M., Sawada M., Yasui Y. (2003) Estimation of automotive tire force characteristics using wheel velocity, Control Eng. Pract. 11, 12, 1361-1370. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Yi J., Alvarez L., Claeys X., Horowitz R. (2003) Emergency braking control with an observer-based dynamic tire/road friction model and wheel angular velocity measurement, Veh. Syst. Dyn. 39, 2, 81-97. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Jazar R.N. (2008) Vehicle dynamics: Theory and Applications, Springer. [Google Scholar]
  • Dugoff H., Fancher P.S., Segel L. (1969) Tire performance characteristics affecting vehicle response to steering and braking control inputs, Technical Report, Highway Safety Research Institute, Ann Arbor, MI. [Google Scholar]
  • Villagra J., d’Andrea-Novel B., Fliess M., Mounier H. (2011) A diagnosis-based approach for tire-road forces and maximum friction estimation, Control Eng. Pract. 19, 2, 174-184. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Geamanu M., Cela A., Le Solliec G., Mounier H., Niculescu S. (2011) Road condition estimation and longitudinal control for electric vehicles, 11th ICCAS, Gyeonggi- do, Republic of Korea. [Google Scholar]
  • Chin Y.K., Lin W.C., Sidlosky D.M., Sparschu M.S. (1992) Sliding-mode ABS wheel slip control, American Control Conference, Chicago. [Google Scholar]
  • Kayacan E., Oniz Y., Kaynak O. (2009) A Grey System Modelling Approach for Sliding-mode Control of Antilock Braking System, IEEE Trans. Ind. Electron. 56, 8, 3244-3252. [CrossRef] [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.