Dossier: New Trends on Engine Control, Simulation and Modelling
Open Access
Numéro
Oil & Gas Science and Technology - Rev. IFP
Volume 62, Numéro 4, July-August 2007
Dossier: New Trends on Engine Control, Simulation and Modelling
Page(s) 595 - 613
DOI https://doi.org/10.2516/ogst:2007071
Publié en ligne 6 décembre 2007
  • Tilagone R.,Venturi S.,Monnier G. (2005) Natural Gas: An Environmentally Friendly Fuel for Urban Vehicles: The SMART Demonstrator Approach, SAE Transactions, J. Fuels Lubricants 114, 4, 1066-1073. [Google Scholar]
  • Albrecht A., Grondin O., Le Berr F., Le Solliec G. (2006) Towards a stronger simulation support for engine control design: a methodological point of view, E-COSM Rencontres Scientifiques de l'Institut français du pétrole, 2-4 October 2006. [Google Scholar]
  • Glielmo L., Vasca F. (2000) Optimal Control of Dry Clutch Engagement, Transmission and Driveline Symposium 2000 (SP–1522), SAE 2000 World Congress, Detroit, Michigan, 6-9 March 2000. [Google Scholar]
  • Garofalo F., Glielmo L., Iannelli L., Vasca F. (2001) Smooth engagement for automotive dry clutch, Proceedings of the 40th IEEE Conference on Decision and Control, 4-7 Dec. 2001. [Google Scholar]
  • Glielmo L., Iannelli L., Vacca V., Vasca F. (2004) Speed control for automated manual transmission with dry clutch, Proc. 43rd IEEE Conference on Decision and Control, Atlantis, Paradise Island, Bahamas, 14-17 Dec. 2004, WeA09.6, pp. 1709-1714. [Google Scholar]
  • Glielmo L.,Iannelli L.,Vacca V.,Vasca F. (2006) Gearshift Control for Automated Manual Transmissions, IEEE/ASME T. Mechatronics 11, 1, 17-26. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Stotsky A.,Kolmanovsky I. (2002) Application of input estimation techniques to charge estimation and control in automotive engines, Control Eng. Pract. 10, 1371-1383. [Google Scholar]
  • Bemporad A., Borrelli F., Glielmo L., Vasca F. (2001) Hybrid control of dry clutch engagement, European Control Conference, Porto, Portugal, Oct. 2001. [Google Scholar]
  • Dolcini P., Canudas de Wit C., Bechart H. (2005) Improved Optimal Control of Dry Clutch Engagement, Proc. 16th IFAC World Congress, session 7.1, Prague, Czech Republic, 4-8 July 2005. [Google Scholar]
  • Zanasi R., Visconti A., Sandoni G., Morselli R. (2001) Dynamic modeling and control of a car transmission system, Proceedings 2001 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics, Como, Italy, 8-12 July 2001, Vol. 1, pp. 416-421. [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.