Energy Management of Hybrid Electric Vehicles: 15 years of development at the Ohio State University
Gestion énergétique des véhicules hybrides électriques : 15 ans de développement à l’université d’État de l’Ohio
1
Center for Automotive Research and Department of Mechanical and Aerospace Engineering, The Ohio State University Columbus, OH 43212 – USA
2
Automotive Engineering Department, Clemson University, Greenville, SC
29607 – USA
e-mail: rizzoni.1@osu.edu – sonori@clemson.edu
* Corresponding author
The aim of this paper is to document 15 years of hybrid electric vehicle energy management research at The Ohio State University Center for Automotive Research (OSUCAR). Hybrid Electric Vehicle (HEV) technology encompasses many diverse aspects. In this paper we focus exclusively on the evolution of supervisory control strategies for on-board energy management in HEV. We present a series of control algorithms that have been developed in simulation and implemented in prototype vehicles for charge-sustaining HEVs at OSU-CAR. These solutions span from fuzzy-logic control algorithms to more sophisticated model-based optimal control methods. Finally, methods developed for plug-in HEVs energy management are also discussed
Résumé
Le but de cet article est de documenter 15 ans de recherche sur la gestion énergétique des véhicules hybrides électriques, effectuée au centre de recherche automobile de l’Ohio State University (OSU-CAR). La technologie VHE (véhicules hybrides électriques) englobe divers aspects. Dans cet article, nous nous concentrons exclusivement sur l’évolution des stratégies de contrôle de surveillance pour la gestion énergétique embarquée dans les VHE. Nous présentons une série d’algorithmes de contrôle qui, à l’OSU-CAR, ont été développés en simulation et mis en œuvre dans des véhicules prototypes pour les VHE avec maintien de la charge. Ces solutions couvrent tant les algorithmes de contrôle par logique floue que les méthodes sophistiquées de contrôle optimal basé sur un modèle. Enfin, les méthodes développées pour la gestion énergétique des VHR (véhicules hybrides rechargeables) sont également abordées.
© 2014, IFP Energies nouvelles