IFP
OGST - Revue d'IFP Energies nouvelles
Open Access
Issue Oil & Gas Science and Technology - Rev. IFP
Volume 62, Number 4, July-August 2007
IFP International Conference
New Trends on Engine Control, Simulation and Modelling
Page(s) 573 - 584
DOI http://dx.doi.org/10.2516/ogst:2007041
Published online 06 December 2007

Oil & Gas Science and Technology - Rev. IFP, Vol. 62 (2007), No. 4, pp. 573-584
DOI: 10.2516/ogst:2007041

Control Oriented Gas Exchange Models for CVCP Engines and their Transient Sensitivity

Modèles d'échange de gaz contrôlé pour les moteurs CVCP et leur sensibilité


P. Öberg and L. Eriksson

Division of Vehicular Systems, Department of Electrical Engineering, Linköping University 581 83 Linköping - Sweden

oberg@isy.liu.se
larer@isy.liu.se

(Published online: 6 December 2007)

Abstract
The paper analyzes a set of control oriented models for the gas exchange phase in engines with continuously variable cam phasing (CVCP). These models describe the mass flow of fresh gases and the residual gases caught in the cylinder during the gas exchange phase. Simulations with CVCP transients are also performed to analyze the models performance during transients.


Résumé
Le présent article analyse un ensemble de modèles de contrôle de la phase d'échange des gaz dans les moteurs à synchronisation des cames variable et continue (CVCP). Ces modèles décrivent le flux massif de gaz nouveaux et de gaz résiduels pris dans le cylindre au cours de la phase d'échange des gaz. Des simulations à l'aide de CVCP provisoires sont également effectuées afin d'analyser la performance des modèles au cours des essais provisoires.



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