- Dönitz C., Vasile I., Onder C., Guzzella L. (2009) Dynamic Programming for Hybrid Pneumatic Vehicles, American Control Conference, 3956–3963. [Google Scholar]
- Silva C., Ross M., Farias T. (2009) Analysis and Simulation of “Low-cost” Strategies to Reduce Fuel Consumption and Emissions in Conventional Gasoline Light-duty Vehicles, Energy Conversion and Management, 215–222. [CrossRef] [Google Scholar]
- Zülch C.D. (2007) Konzepte für einen sicheren Direktstart von Ottomotoren, PhD Thesis, University of Stuttgart. [Google Scholar]
- Rau A. (2009) Analyse und Optimierung des ottomotorischen Starts und Stopps für eine Start Stopp Automatik, PhD Thesis, Technical University of Clausthal. [Google Scholar]
- Fesefeldt T., Müller S. (2009) Optimization and Comparison of Quick and Hybrid Start, SAE Technical Paper, 2009-01-1340. [Google Scholar]
- Kulzer A., Laubender J., Lauff U., Mössner D., Sieber U. (2006) Direct Start – From Model to Demo Vehicle, MTZ Worldwide. [Google Scholar]
- Kramer U. (2005) Potentialanalyse des Direktstarts für den Einsatz in einem Stopp-Start-System an einem Ottomotor mit strahlgeführter Benzin-Direkteinspritzung unter besonderer Berücksichtigung des Motorauslaufvorgangs, PhD Thesis, University of Duisburg-Essen. [Google Scholar]
- Ueda K., Kaihara K., Kurose K., Ando H. (2001) Idling Stop System Coupled with Quick Start Features of Gasoline Direct Injection, SAE Technical Paper 2001-01-0545. [Google Scholar]
- Vasile I., Dönitz C., Voser C., Vetterli J., Onder C., Guzzella L. (2009) Rapid Start of Hybrid Pneumatic Engines, Proceedings of the IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling, E-Cosm’09, 30 Nov. - 02 Dec, pp. 123–130. [Google Scholar]
- Moser M., Voser C., Onder C., Guzzella L. (2012) Design Methodology of Camshaft Driven Charge Valves for Pneumatic Engine Starts, Proceedings of the IFAC Workshop on Eigine and Powertrain Control, Simulation and Modelling, E-COSM’12, IFP Energies Nouvelles, France, 23-25 Oct., pp. 33–40. [Google Scholar]
- Ebbesen S., Kiwitz P., Guzzella L. (2012) A Generic Particle Swarm Optimization Matlab Function, Proceedings of the American Control Conference, Montréal, Canada, 27-29 June, pp. 1519–1524. [Google Scholar]
- Guzzella L., Onder C. (2010) Introduction to Modeling and Control of Internal Combustion Engine Systems, Springer, 2nd ed. [Google Scholar]
- Pischinger R., Krassnig G., Taucar G., Sams T. (1989) Thermodynamik der Verbrennungskraftmaschine, Springer, Wien, New York. [Google Scholar]
Numéro |
Oil Gas Sci. Technol. – Rev. IFP Energies nouvelles
Volume 70, Numéro 1, January–February 2015
IFP Energies nouvelles International Conference: E-COSM’12 – IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling
|
|
---|---|---|
Page(s) | 179 - 194 | |
Section | Engines & Fuels | |
DOI | https://doi.org/10.2516/ogst/2013207 | |
Publié en ligne | 11 avril 2014 |
Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.
Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.
Le chargement des statistiques peut être long.