Dossier: Electronic Intelligence in Vehicles
Open Access
Numéro
Oil Gas Sci. Technol. – Rev. IFP Energies nouvelles
Volume 67, Numéro 4, July-August 2012
Dossier: Electronic Intelligence in Vehicles
Page(s) 589 - 599
DOI https://doi.org/10.2516/ogst/2012023
Publié en ligne 12 septembre 2012
  • Sato S., Suzuki H., Miya M., Iida N. (2010) Analysis of the Effect of Eco-driving with Early Shift-up on Real-world Emission, SAE Paper 2010-01-2279. [Google Scholar]
  • Luu H.T., Nouvelière L., Mammar S. (2010) Dynamic programming for fuel consumption optimization on light vehicle, IFAC Advances in Automotive Control, Munich. [Google Scholar]
  • Sciarretta A., Guzzella L. (2005) Fuel-Optimal Control of Rendez-vous Maneuvers for Passenger Cars, Automatisierungstechnik 53, 244-250. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Stoicescu A.P. (1995) On Fuel-Optimal Velocity Control of a Motor Vehicle, Int. J. Vehicle Design 17, 229-256. [Google Scholar]
  • Petit N., Sciarretta A. (2011) Optimal drive of electric vehicles using an inversion-based trajectory generation approach, 18th IFAC World Congress, Milano, Italy, 28 August-2 September. [Google Scholar]
  • Hellstrom E., Ivarsson M., Aslund J., Nielsen L. (2009) Look-ahead control for heavy trucks to minimize trip time and fuelconsumption, Control Eng. Pract. 17, 245-254. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Guzzella L., Sciarretta A. (2007) Vehicle propulsion systems. Introduction to modelling and optimization, Springer-Verlag, 2nd edition, Berlin, Heidelberg. [Google Scholar]
  • Maes J., Melkebeek J.A. (2000) Speed-sensorless direct torque control of induction motors using an adaptive flux observer, IEEE Trans. Ind. Appl. 36, 778-785. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Holtz J., Thimm T. (1991) Identification of the machine parameters in a vector-controlled induction motor drive, IEEE Trans. Ind. Appl. 27, 1111-1118. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Bellman R., Dreyfus S. (1962) Applied dynamic programming, Princeton University Press, Princeton, NJ. [Google Scholar]
  • Sundstrom O., Guzzella L. (2009) A generic dynamic & programming matlab function, IEEE Control Applications Intelligent Control, 8-10 July, pp. 1625-1630. [Google Scholar]
  • Dib W., Serrao L., Sciarretta A. (2011) Optimal Control to Minimize Trip Time and Energy Consumption in Electric Vehicles, Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), 6-9 September. [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.