Dossier: Electronic Intelligence in Vehicles
Open Access
Numéro
Oil Gas Sci. Technol. – Rev. IFP Energies nouvelles
Volume 67, Numéro 4, July-August 2012
Dossier: Electronic Intelligence in Vehicles
Page(s) 613 - 631
DOI https://doi.org/10.2516/ogst/2012007
Publié en ligne 7 août 2012
  • Chaturvedi N.A., Klein R., Christensen J., Ahmed J., Kojic A. (2010) Algorithms for advanced battery-management systems. Modeling, estimation, and control challenges for Lithium-ion batteries, IEEE Control Syst. Mag. 30, 3, 49-68, DOI: 10.1109/MCS.2010.936293. [CrossRef] [MathSciNet] [Google Scholar]
  • Thele M., Karden E., Surewaard E., Sauer D.U. (2006) Impedance-based overcharging and gassing model for VRLA/AGM batteries, J. Power Sources 158, 953-963, DOI: 10.1016/j.jpowsour.2005.11.025. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Sauer D.U., Karden E., Fricke B., Blanke H., Thele M., Bohlen O., Schiffer J., Gerschler J.B., Kaiser R. (2007) Charging performance of automotive batteries – an underestimated factor influencing lifetime and reliable battery operation, J. Power Sources 168, 22-30, DOI: 10.1016/j.jpowsour.2006.11.064. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Tenno A. (2004) Modelling and evaluation of valve-regulated lead-acid batteries, PhD Dissertation, Helsinki University of Technology. [Google Scholar]
  • Ceraolo M. (2000) Dynamical models of lead-acid batteries, IEEE Trans. Power Syst. 15, 1184-1190. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Jackey R.A. (2007) A simple, effective lead-acid battery modeling process for electrical system component selection, SAE Technical Paper 2007-01-0778. [Google Scholar]
  • Vasebi A., Bathaee S.M.T., Partovibakhsh M. (2008) Predicting state of charge of lead-acid batteries for hybrid electric vehicles by extended Kalman filter, Energy Convers. Manage. 49, 75-82. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Karden E., Spijker E., Kok D., Kees D. (2003) In-vehicle battery management for high-volume applications, Elektronik im Kraftfahrzeug 2003, VDI Berichte, Vol. 1789, ISBN 3-18- 091789-X, pp. 963-987. [Google Scholar]
  • Meissner E., Richter G. (2003) Battery monitoring and electrical energy management precondition for future vehicle electric power systems, J. Power Sources 116, 79-98, DOI: 10.1016/ S0378-7753(02)00713-9. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Schaeck S., Stoermer A.O., Kaiser F., Koehler L., Albers J., Kabza H. (2011) Lead-acid batteries in micro-hybrid applications. Part I. Selected key parameters, J. Power Sources 196, 3, 1541-1554, DOI :10.1016/j.powsour.2010.08.077. [CrossRef] [Google Scholar]
  • Parodi M., Storace M., Cincotti S. (1996) Static and dynamic hysteretic features in a PWL circuit, Int. J. Circuit Theory Appl. 24, 183-199. [CrossRef] [Google Scholar]

Les statistiques affichées correspondent au cumul d'une part des vues des résumés de l'article et d'autre part des vues et téléchargements de l'article plein-texte (PDF, Full-HTML, ePub... selon les formats disponibles) sur la platefome Vision4Press.

Les statistiques sont disponibles avec un délai de 48 à 96 heures et sont mises à jour quotidiennement en semaine.

Le chargement des statistiques peut être long.