- Boy de la Tour, X. (1999) The Energy future to 2020. Oil & Gas Science and Technology, hors série. [Google Scholar]
- Directorate General for Energy (1996) European Energy to 2020. DG XVII/European Commission Special Issue. [Google Scholar]
- Germain, J. (2000) Pétrole et Gaz dans le panorama énergétique mondial. Rapport IFP 53 065. [Google Scholar]
- Jaecker-Voirol, A. (2000) Réduction des émissions polluantes et du CO2. État des connaissances et des recherches dans le monde. Rapport IFP 53 244. [Google Scholar]
- Decroocq, D. (2000) Raffinage : perspectives et prospectives. Revue Pétrole et Techniques, 429, 106. [Google Scholar]
- Gassler, J.P. (2000) Évolution des produits et de la consommation pétrolière française au cours des vingt dernières années. Revue Pétrole et Techniques, 429, 70. [Google Scholar]
- Gassler, J.P. (2000) Double enjeu pour les produits pétroliers du futur : un usage propre et économe. Revue Pétrole et Techniques, 429, 111. [Google Scholar]
- Courty, P. (1996) Défis présents et futurs du raffinage. Rapport IFP 42 741. [Google Scholar]
- Courty, P. (1998) Raffinage, pétrochimie et protection de l'environnement : les nouveaux d襩s. Rapport IFP 44 832. [Google Scholar]
- Courty, P. (2000) Refining Clean Fuels for the Future. ENI Technology Seminar, Milano, November. [Google Scholar]
- Fournier, G. (1999) Économie d'énergie en raffinage. Revue Pétrole et Techniques, 422, 62 et 424, 61. [Google Scholar]
- Fuel domestique : enjeux et performances (1997) Conférence AFTP, 25 septembre 1996. In Revue Pétrole et Techniques, 406, 62. [Google Scholar]
- Jonchère, J.P. (2000) Synergie gaz/électricité attractive pour l'environnement et option de moindre coût. Revue de l'énergie, 519, 420. [Google Scholar]
- Gourlia, J.P. (2000) L'avenir de la co-génération dans le raffinage. Revue Pétrole et Techniques, 424, 72. [Google Scholar]
- Hafner, M. (1999) Les turbines à gaz, les cycles combinés et la co-génération. Revue Pétrole et Techniques, 417, 8. [Google Scholar]
- Pollution atmosphérique due aux transports et santé publique (1999). Rapport commun n° 12 de l'académie des sciences et du CADAS, Paris. [Google Scholar]
- Castex, L. (2000) Primequal/PREDIT 1997 ; Réglementation des polluants émis par les transports routiers : États-Unis, Europe, Japon - Rapport final. Rapport IFP 53 226. [Google Scholar]
- Morcheoine, A. (2000) Transports, énergie, environnement : quels enjeux ? Rapport ADEME. [Google Scholar]
- Douaud, A. (1994) Tomorrow's Engines and Fuels. Conference Setting the Pace with IFP for the 21st Century, Paris, June. [Google Scholar]
- Douaud, A. (1996) Quels carburants pour les moteurs de demain ? Euroforum, Paris. [Google Scholar]
- Douaud, A. and Girard, C. (1998) Les nouvelles technologies de moteurs et de carburants pour les transports routiers. Revue Pétrole et Techniques, 416, 7. [Google Scholar]
- Porot, P. and Duret, P. (1999) Recent Developments in Automative Engines. Oil & Gas Science and Technology, hors s豩e. [Google Scholar]
- His, S. and Gruson, J.F. (2000) Comparaison des filières piles à combustible avec les convertisseurs conventionnels pour le transport : bilan énergétique et analyse des cycles de vie. Rapport IFP 54 333. [Google Scholar]
- Douaud, A. (2000) Bilan CO2 comparé PAC/moteurs conventionnels dans les applications transport. Revue Pétrole et Techniques, 426, 70. [Google Scholar]
- Giannesini, J.F. (2001) Conf豥nce IFP. Panorama. [Google Scholar]
Open Access
Issue |
Oil & Gas Science and Technology - Rev. IFP
Volume 58, Number 3, May-June 2003
|
|
---|---|---|
Page(s) | 331 - 342 | |
DOI | https://doi.org/10.2516/ogst:2003020 | |
Published online | 01 December 2006 |
Current usage metrics show cumulative count of Article Views (full-text article views including HTML views, PDF and ePub downloads, according to the available data) and Abstracts Views on Vision4Press platform.
Data correspond to usage on the plateform after 2015. The current usage metrics is available 48-96 hours after online publication and is updated daily on week days.
Initial download of the metrics may take a while.